עדשות סקלרליות לעומת עדשות מגע מסורתיות: מה מתאים לך?

מבולבלים. הבחירה בין עדשות סקלרליות לעדשות מגע מסורתיות לא צריכה להיות מסובכת. הכירו את ההבדלים ביניהן ולאילו אתגרי אופטיקה כל סוג של עדשה מתאים

עולם האופטומטריה הלך והתרחב רבות בשנים האחרונות. כיום, האפשרויות העומדות לרשות הצרכנים רבות ומגוונות, וחשוב להגיע עם ידע מקדים לפני רכישת מוצרי האופטיקה, כדי ליהנות מהתאמה אישית, וכן מנוחות וחדות ראייה מרביות. מעדשות מגע מסורתיות ועד לחידושים חדשים יותר כמו עדשות סקלרליות, כל אפשרות מביאה את מערך היתרונות הייחודי שלה למטופלים. הבנת ההבדלים בין שני אלו יכולה להיות חיונית בקבלת החלטה מושכלת לגבי מה שעשוי להתאים לצרכי האופטיקה שלכם.

 

עדשות מגע מסורתיות: הבחירה המוכרת

  • המוכר והנוח

עדשות מגע מסורתיות הפכו זה מכבר לבחירה פופולרית לתיקון ראייה, והן מציעות למרכיבים אותן  אפשרות מוכרת ונוחה. בדרך כלל הן עשויות מחומרים רכים וגמישים, ובאפשרותן להתאים לחלק גדול של מטופלים. הן מספקות התאמה נוחה למשתמשים רבים. עדשות ראייה חד-פעמיות יומי, חודשיות או קבועות עונות על העדפות וסגנונות חיים שונים, ומאפשרות ללובשים את החופש לבחור עדשה שתואמת את שגרת היום-יום שלהם.

  • התאמה למרשמים שונים

עדשות מגע מסורתיות זמינות לתיקון מגוון רחב של בעיות ראייה, מקוצר ראייה ועד רוחק ראייה ואסטיגמציה (צילינדר והפרעות בפוקוס). בנוסף, אפשרויות מולטיפוקל פונות לאנשים עם פרסביופיה (קוצר ראייה מקרוב), ומתמודדות עם האתגרים של עיניים מזדקנות.

  • קלות שימוש ונגישות

אחד היתרונות העיקריים של עדשות מגע מסורתיות טמון בנוחות השימוש והזמינות הנרחבת שלהן. עם שגרת ניקוי פשוטה, שימוש וטיפול נכון, מרכיבי עדשות יכולים לשלב אותן בצורה חלקה בחיי היומיום שלהם, וליהנות מראייה ברורה ללא צורך במשקפיים.

 

עדשות סקלרליות: גישה מהפכנית

  • טיפול בתנאים מורכבים

לעומת העדשות המסורתיות, עדשות סקלרליות, מייצגות חידוש עדכני יותר בתחום תיקון הראייה והן צוברות פופולריות, במיוחד עבור אלו עם מצבי עיניים מורכבים יותר. עדשות אלו בעלות קוטר גדול יותר בהשוואה לעדשות המגע המסורתיות, מכסות את כל הקרנית ונשענות על הסקלרה (החלק הלבן של העין). עיצוב זה מספק יציבות ונוחות, מה שהופך אותן למתאימות במיוחד לאנשים עם קרנית לא סדירה, קרטוקונוס או לאחר השתלה של הקרנית.

  • נוחות משופרת והרכבה ממושכת

גודלן של עדשות מגע מיוחדות סקלרליות מאפשר מאגר נוזלים בין העדשה לעין, המספק לחות מתמשכת, מה שלא מתאפשר בהרכבת עדשות מגע מסורתיות. זה הופך אותן לבחירה מצוינת עבור אנשים עם עיניים יבשות או אי נוחות הקשורה לעדשות המגע המסורתיות. עדשות סקלרליות מאפשרות לרוב שימוש ארוך יותר והן אף נוחות יותר, מה שהופך אותן לאופציה משכנעת עבור אלה המחפשים ראייה חדה ופרקי הרכבה ממושכים.

  • פתרונות מותאמים ורבגוניות

עדשות סקלרליות הן עדשות מגע מיוחדות המציעות מגוון רחב של יישומים, העונים על צרכים חזותיים ספציפיים. מטיפול בקרניות לא סדירות ועד למתן פתרונות מולטיפוקליים, הרבגוניות של עדשות סקלרליות מועילה במיוחד לאלו שאולי לא ימצאו התאמה עם עדשות המגע המסורתיות, אך כן ימצאו התאמה למצבם הייחודי.

 

איך תבחרו את העדשות שמתאימות לכם

כאשר מחליטים בין עדשות מגע מסורתיות לעדשות סקלרליות, חיוני לקחת בחשבון את אורח החיים וההעדפות האישיות שלכם. אם יש לכם מרשם פשוט ואתם מעוניינים בנוחות שמציעות עדשות מגע באופן כללי, עדשות מגע מסורתיות עשויות להיות הבחירה הפשוטה יותר עבורכם. עם זאת, אם אתם מתמודדים עם מצבי אופטיקה מורכבים, חווים אי נוחות עם עדשות מסורתיות, או מחפשים שימוש ממושך, עדשות סקלרליות עשויות להציע פתרון מותאם יותר עבורכם.

בסופו של דבר, הדרך הטובה ביותר לקבוע את הבחירה הנכונה לצרכי הראייה שלכם היא באמצעות ייעוץ אישי עם אופטומטריסט. בדיקת עיניים מקצועית תספק תובנות לגבי בריאות העיניים שלכם, מרשם, וכל מצב ספציפי שעלול להשפיע על הבחירה בין עדשות מסורתיות לסקלרליות. אופטומטריסטים במרפאות כמו M'Eye Clinic, בראשות אביגיל שוקרון, יכולים להדריך אתכם בתהליך קבלת ההחלטות, ולהבטיח שהבחירה שלכם תואמת את הדרישות האישיות שלכם. קראו עוד על עדשות סקלרליות מבית M'Eye Clinic.

 

לסיכום,

בתחום תיקון הראייה והאופטומטריה, הבחירה בין עדשות סקלרליות לעדשות מגע מסורתיות צריכה להיעשות בהתבסס על הצרכים האישיים ואתגרי האופטיקה האישיים של כל מטופל. לכל אפשרות יש את היתרונות שלה, ועליכם לבסס את ההחלטה על דרישות הראייה הייחודיות שלכם, אורח החיים והעדפות הנוחות שלכם. בין אם אתם בוחרים בעדשות המסורתיות המוכרות והטובות או בגישה החדשנית של עדשות סקלרליות, המפתח הוא לבצע בחירה מושכלת בליווי של איש מקצוע מהימן לטיפול באתגרי האופטיקה שלכם, כשהמטרה היא למצוא  את הפתרון הנכון שיספק לכם בהירות ונוחות.

באנר המרכז לעדשות מגע
מיכאל ירנוש עדשות מגע

מיכאל ירנוש עדשות מגע

מיכאל ירנוש מטפל בעדשות מגע, עם ניסיון עשיר בתחום ואלפי לקוחות מרוצים. משתתף בכנסים, מעביר הרצאות, מנהל השתלמויות ופורומים מקצועיים.

מבצעים מטורפים מבית

החל מ -3,800 ₪ , תלוי בקופת החולים , ובסוג הכרטיס לסבסוד.