סוגי עדשות מולטיפוקל

עדשות מולטיפוקל הן עדשות המספקות מענה מוצלח ביותר לאנשים הנזקקים לשני זוגות משקפיים – זוג לקריאה וזוג לראייה למרחק. עדשות האלה מאפשרות ראייה טובה וחדה לכל הטווחים בלי כל צורך להחליף משקפיים. בזכות עדשות המולטיפוקל, איכות החיים של אנשים רבים השתפרה בצורה משמעותית וניתן להסתפק בזוג משקפיים אחד בלבד העונה על כל הדרישות.

קיימים מספר סוגים של עדשות מולטיפוקל המותאמות על פי הצורך או העיסוק המרכזי של האדם המרכיב אותן. כך לדוגמא קיימות עדשות ייעודיות לעבודה משרדית, עבודה מכנית וסוגי עיסוקים נוספים.

היתרון הגדול במשקפי המולטיפוקל הוא שבדרך כלל הם מורכבים על פי התאמה אישית, ועל כן ניתן להתייעץ עם האופטימיטריסט על מנת להגיע לתוצאות המיטביות.

ההבדל בין העדשות השונות כולל כמובן את העיצוב, המענה על הצרכים והמחיר, וחשוב לזכור שעדשות מתקדמות יכולות להגיע למחירים גבוהים ביותר של עד עשרות אלפי שקלים.

עדשות ביפוקל

עדשות הביפוקל כוללות בעצם צירוף של 2 עדשות (בי – שניים, פוקל – עדשות). עדשות אלה הן העדשות הבסיסיות ביותר שניתן להשיג, והן כוללות 2 חלקים: חלק עליון המשמש בדרך כלל לראייה לטווח רחוק וחלק תחתון המשמש לקריאה.

החיסרון הגדול במשקפיים מסוג זה הוא המעבר החד בין אורכי המוקד, שעשוי לגרום בלבול בתקופת השימוש הראשונה. לעתים, אנשים המשתמשים במשקפי ביפוקל סובלים מכאבי ראש או סחרחורות, החולפים לאחר שמתרגלים לשימוש במשקפיים. לעומת עדשות אחרות, עדשות הביפוקל נחשבות למיושנות וקשה יותר להתרגל אליהן, אך לזולות הרבה יותר.

עדשות מולטיפוקל

עדשות המולטיפוקל הן עדשות הכוללות יותר מ-2 אורכי מוקד (מולטי – רבים, פוקל – עדשות), ובדרך כלל מכילות חלק המשמש לראייה לטווח רחוק, חלק המשמש לקריאה וחלק נוסף הכולל טווח ביניים.

היתרון העיקרי בעדשות אלה על פני עדשות הביפוקל הוא מעבר חלק ונוח יותר בין הטווח הרחוק לטווח הקרוב, שמקל על השימוש במשקפיים ומקצר את תקופת ההסתגלות. על כן, אנשים רבים בוחרים להשתמש במשקפי מולטיפוקל על פני הביפוקל (למרות המחיר הגבוה), ונהנים מראייה נוחה וממוקדת לטוחים שונים.

עדשות SEIKO

עדשות SEIKO הינן הפיתוח מתקדם האחרון בתחום המולטיפוקל. עדשות אלו הינן אידיאליות עבור משתמשים המורגלים בעדשות מולטיפוקל בעיצוב קשיח או למשתמשים הנדרשים בעבודתם לאזור קריאה רחב יותר לראייה מקרוב, כאשר היתרון הוא בשטח הפנימי המוגדל של העדשה לשני האזורים- קרוב ורחוק.

תכונות של עדשות SEIKO:

•    עד 50% דקות יותר ו45% קלות יותר מאשר עדשות פלסטיק רגילות.
•    מעניקות ראייה טבעית ונוחה אודות למוקד ברור על אובייקטים קרובים ושטח פנים רחב יותר עד ל-35% מאשר המולטיפוקל המסורתי.
•    זמינות עם מעברים ובעלות גוון עדשות אדפטיבי להתכהות בזמן חשיפה לקרינת UV.
•    בעלות ציפוי מעולה נגד השתקפויות משני צידי העדשה לראייה חדה ונוחה במיוחד בזמן נהיגה בלילה.
•    קלות לניקוי אודות למשטח דוחה מים ולכלוך.
•    זמינות עבור מרבית המרשמים.
•    אידיאליות עבור רוב המסגרות.

עדשות פרוגרסיביות

עדשות פרוגרסיבית הן עדשות מתקדמות יותר הכוללות גם כן מספר טווחי ראיה, אך בניגוד למולטיפוקל או הביפוקל, בעדשות אלה לא ניתן להבחין בקו ההפרדה התוחם את העדשות הפנימיות. כלומר, לעומת משקפי המולטיפוקל "הקלאסיות" בהן ניתן להבחין בקווי הפרדה בין עדשת הקריאה והעדשה לראייה מטווח רחוק, בעדשות הפרוגרסיביות לא ניתן להבחין בקו זה ומדובר בעצם בעדשה רציפה המורכבת מיחידה אחת.

מלבד היתרון האסתטי, העדשות הפרוגרסיביות מספקות גם מעבר חלק ונוח יותר ונחשבות לטובות ויקרות הרבה יותר.

עדשות CU B

רשת אופטיקנה מציגה פריצת דרך בתחום  הראיה – עדשות CU B. עדשות אלה מיועדות למשתמשים חדשים פרסביופים (אנשים שצריכים משקפי קריאה) בעלי מספרים של -+3. צעירים בסמוך לגיל 40 שעובדים הרבה ליד מחשב, וחשים במאמץ בראיה, כאלו שטרם התנסו במולטיפוקל ומבקשים ליהנות מעדשה איכותית שתוכננה במיוחד עבורם.

לעדשות CU B הסתגלות מהירה עקב צמצום העיוותים בשולי העדשה. עובי העדשות (אינדקס) הינו 1.5, הסוג הנפוץ ביותר, בו משתמשים לרוב סוגי המרשמים. עדשה זו עשויה מפלסטיק, ניתנת לניקוי בקלות ולא נשרטת בקלות.

תכונות עדשות המולטיפוקל CU B:

•    מיוצרות בטכנולוגית ה – Free Form המתקדמת ביותר כיום לעדשות מולטיפוקל, בה מלוטשת העדשה בצידה האחורי הקרוב לעין.
•    בעלות ליטוש אחורי – מאפשר ראייה צלולה וברורה, שכן הוא מקטין את עיוותי הראייה בעדשה בשל קרבת העדשה למוקד העין.
•    בעלות שדה ראייה רחב – הגדלה של טווח שדה הראייה עד ל-35%.
•    צמצום העיוותים בשולי העדשה מבטיח הסתגלות מהירה ונוחה- הפחתה משמעותית של עיוותי ראייה שהינם תופעה נלווית לעיתים של שימוש בעדשות מסוג מולטיפוקל.
•    מתאימות למשתמשים חדשים – כאלה שטרם ניסו מולטיפוקל או כאלה שלא הצליחו להסתגל לעדשות מולטיפוקל בשלבים שונים של חייהם.

עדשות CU HD

אופטיקנה משיקה בימים אלה עדשות מולטיפוקל CU HD – מהעדשות המתקדמות כיום בשוק, המאפשרות ראייה חדה מאוד ברזולוציה גבוהה ביותר. במסגרת הקמפיין, ייהנו לקוחות אופטיקנה בכל הארץ מהאפשרות לרכוש עדשות מולטיפוקל HD CU במבצע היכרות של 1+1.

עדשות מולטיפוקל CU HD הן מהעדשות המתקדמות כיום בשוק, המאפשרות ראייה חדה מאוד ברזולוציה גבוהה ביותר. האיכות האופטית המתקבלת באמצעות עדשות אלו הינה אופטימאלית, אפילו בתנאי תאורה נמוכים ובראיית לילה. עדשות אלו מותאמות בצורה מדויקת לצרכי הלקוח, כאשר אזור הקריאה משתנה לפי הצרכים והמיקום, דבר המבטיח ראייה דו עינית אופטימאלית.

הטכנולוגיה המתקדמת שבאמצעותה מפתחים את עדשות ה-HD מאפשרת הגדלה של טווח שדה הראייה עד ל-35%, ובמקביל הפחתה משמעותית של עיוותי ראייה שהינם תופעה נלווית לעיתים של שימוש בעדשות מסוג מולטיפוקל.

כמו כן, כל עדשה מיוצרת בעיצוב שונה לפי מבנה העין ותכנון העדשה נעשה באמצעות תוכנה המתכננת את העדשה לפי צרכי הלקוח הייחודיים. שילוב של מרשם, מרחק העדשה מהעין וזווית פנטסקופית מבטיחים מרשם מדויק והצלחה מלאה.

עדשת מחשבת/אופיס – עדשה לשימוש משרדי

אחת העדשות הנפוצות והשימושיות בתחום משקפי המולטיפוקל היא עדשת המחשבת – עדשה ייעודית לעבודה משרדית ובמיוחד לעבודה מול מחשב. עדשה זו כוללת בדרך כלל 2 טווחי מיקוד – מיקוד לטווח בינוני ומיקוד לטווח קצר. וכך, עדשה זו מאפשרת מצד אחד קריאה נוחה המושגת בזכות המיקוד לטווח הקצר ומצד שני מספקת נוחות בשימוש במחשב, המושג על ידי המיקוד לטווח הבינוני (עד 4 מטרים).

בדרך זו, ניתן להקל מאוד על האנשים העובדים במשרד, שעיקר הראייה שלהם מתבצעת לטווחים הקרובים והבינוניים. בסוף יום העבודה, משתמשי עדשות אלה צריכים להחליפן למשקפיים אחרות שיספקו כיסוי טוב גם לטווח הרחוק. ניתן כמובן לעצב את עדשת המחשבת כך שתספק את הכיסוי האופטימלי לפי דרישה, וכך לדוגמא נכנסו לשוק גם עדשות רב מוקדיות, הכוללות 3 טווחי מיקוד.

באנר המרכז לעדשות מגע
מיכאל ירנוש עדשות מגע

מיכאל ירנוש עדשות מגע

מיכאל ירנוש מטפל בעדשות מגע, עם ניסיון עשיר בתחום ואלפי לקוחות מרוצים. משתתף בכנסים, מעביר הרצאות, מנהל השתלמויות ופורומים מקצועיים.

מבצעים מטורפים מבית

החל מ -3,800 ₪ , תלוי בקופת החולים , ובסוג הכרטיס לסבסוד.