מהן עדשות מגע מולטיפוקל עם צילינדר ולמי הן מתאימות?

עדשות מגע מולטיפוקל עם צילינדרתיקון ראייה הוא עניין שנחשב למכנה משותף להרבה מאד אנשים. אין חוקיות או כללים בכל מה שנוגע ללקות ראייה של אנשים בכל שכבות הגיל, המגזרים, המגדרים או כל תכונה אחרת. כל אדם יכול לא לראות טוב ברמה זו או אחרת והוא יפנה לבדיקת ראייה ולבחינת האפשרויות שלו לתיקון הראייה על פי מצב החומרה וכמובן הדרגה שקוצר הראייה יפריע לו בשגרת החיים שלו. כיום ישנן הרבה מאד אפשרויות לתיקון הראייה ובכלל זה גם עדשות מגע מולטיפוקל עם צילינדר שנחשבות לפיתוח טכנולוגי ומתקדם לא פחות ממדהים. מה שבעיקר צריך לדעת ולקחת בחשבון זה שמדובר בתיקון ראייה אישי לכל אדם בנפרד.

 

מהן עדשות מגע מולטיפוקל עם צילינדר?

כאשר מדברים על תיקון ראייה מדברים על כמה תכונות מהותיות – קוצר ראייה – קוצר ראייה למרחק, קוצר ראייה מקרוב או תיקון ראייה על ידי צילינדר. יש מי שקוצר הראייה שלו יהיה מאופיין רק באחת מהתכונות האלה ויש מי ששילוב בין כמה אפשרויות תיקון יביא לו את הראייה התקינה והטובה. עדשות מגע מולטיפוקל עם צילינדר הן בעצם שילוב של אביזר לתיקון הראייה שמאופיין גם בקושי בראייה מרחוק, גם מקרוב וגם צילינדר – הכל באחד. אם היה מדובר בהרכבת משקפיים, למשל, הרי שהיה צורך לפחות בשני זוגות משקפיים שונים שכל אחד היה נותן את המענה שלו בסיטואציות הרלוונטיות. עדשות אלה משמשות במקום שני זוגות המשקפיים האלה

עדשות מגע מולטיפוקל עם צילינדר בהתאמה אישית בלבד

המולטיפוקל כבר נחשב ליותר נפוץ ומבוקש בעולם המשקפיים ועדשות המגע. יחד עם זאת, מדובר בהתאמה אישית גם של משקפיים וגם של עדשות המגע וכבר אי אפשר לקנות משקפיים או עדשות כמוצר מדף בחנויות המתמחות או רשתות הפארם. לכל אדם סוג אחר של ראייה או קוצר ראייה ולכן עדשות מגע מולטיפוקל עם צילינדר חייבות להיות כאלה שמיוצרות לפי הזמנה אישית של כל נבדק בנפרד. אין כמה אנשים שיהיה להם בדיוק את אותו קוצר הראייה ולכן הבדיקה האישית היסודית חשובה ומהותית. בסיומה יוכל איש המקצוע להציע לנבדק אפשרויות של תיקון הראייה כפי שיתאים לו באופן אישי ולו בלבד.

 

מה תהליך ההתאמה של עדשות כל כך ייחודיות?

כל תהליך התאמה של אביזר לתיקון ראייה מתחיל בבדיקת ראייה יסודית ומקיפה שמתבצעת על ידי אופטומטריסט או רופא עיניים. לאחר הבדיקה יוכל אותו איש מקצוע להציע את האפשרויות אשר לפי דעתו המקצועית יתאימו לתיקון הראייה הספציפית של אותו הנבדק. אם הוא ימצא לנכון שאביזר כמו עדשות מגע מולטיפוקל עם צילינדר יכולות להיות הדבר הנכון והמתאים – הוא יציע אותן ויסביר בדיוק את כל מה שצריך לדעת על השימוש בהן. תהליך הייצור יהיה אישי וייחודי לכל עדשה בנפרד על פי המרשם שלה ולאחריו תתחיל תקופת הסתגלות של המשתמש. סביר להניח שעד כה הוא לא היה רגיל לאביזר ראייה אחד שמסייע לו לכל שדה הראייה ולכן נדרש להתרגל לעדשות.

קראו עוד: עדשות מולטיפוקל – סקירת מחירים

למה המולטיפוקל מבוקש?

עדשות מגע או משקפיים מולטיפוקל נחשבים לחזית הטכנולוגיה בכל מה שקשור לתיקון הראייה, זאת מפני שלראשונה אביזר אחד של תיקון ראייה מאפשר לראות טוב גם מרחוק וגם מקרוב. מכאן קל להבין למה עדשות מגע מולטיפוקל עם צילינדר תהיינה אולי יקרות יותר אך יש בהם הקלה גדולה בהתנהלות היומיומית עם עדשות המגע. שטח הפנים של העדשה הקטנה בעצם מחולק לאזורים – האור העליון ייתן את המענה לראייה מרחוק ואילו החלק התחתון של העדשה יסייע בראייה מקרוב. תהליך הייצור הוא מלאכת מחשבת ומתבצע באמצעים טכנולוגיים מתקדמים וחדשניים ומכאן ההתייחסות המיוחדת לעדשות מסוג זה.

 

הגיעו עדשות המגע החדשות – מה עכשיו?

אפשר להגיד שתחילת השימוש עם עדשות מגע מולטיפוקל עם צילינדר היא התחלה חדשה בכמה וכמה מובנים. אין זה מובן מאליו לראות טוב ויתרה מכך – אין זה מובן מאליו לראות טוב בעזרת אביזר אחד בלבד של תיקון ראייה. מי שרגיל להיסחב לכל מקום עם שניים או אפילו שלושה זוגות משקפיים, מי שאם לא יהיו לו משקפיים יהיה אבוד ולא יוכל לתפקד – פתאום כל זה נעלם ועם עדשות שמרכיבים פעם אחת בתחילת היום אפשר לראות טוב כל הזמן ובכל מקום. למרות שנדרשת תקופת הסתגלות שצריך להתייחס אליה – עדיין מדובר בבשורה לא קטנה בכלל ואנשים רבים מוצאים את עצמם בהתרגשות רבה כאשר הם מוצאים את העדשות האלה שמשנות את החיים שלהם.

בשורה גדולה למי שסובל מליקוי ראייה

ליקוי ראייה הוא לא עניין שעוברים איתו לסדר היום וראייה תקינה נדרשת לשם ניהול חיים ושגרה תקינים. מכאן שיש חשיבות גבוהה לבחירה נכונה ונבונה של אביזרי תיקון הראייה על ידי אנשי מקצוע שמתמחים בתחום זה ונשארים מעודכנים כל הזמן על החידושים שנכנסים לתחום. כך אפשר להיות בטוחים שיימצא תיקון הראייה הטוב והיעיל ביותר שגם יתאים לתקציב של הנבדק וגם ישמש אותו במשך כמה שיותר זמן. עולם האופטומטריה מרתק ודינאמי ותיקוני הראייה של היום יהפכו עוד כמה שנים ללא רלוונטיים.

 

לכל אדם מגיע לראות טוב

אין זה מותרות ליהנות מראייה טובה ותקינה ומכאן החשיבות לשים לב לסימנים ולכל תחושה שהראייה כבר לא טובה כמו פעם. לא מומלץ להמתין וחשוב לפנות אל איש מקצוע ברגע שחשים שאיכות הראייה לא גבוהה. כך אפשר לתפוס בזמן את הירידה בראייה ולטפל בה בהתאמה אישית שתהיה הנכונה ביותר עבור כל אדם בנפרד על פי קוצר הראייה האישי שלו.

באנר המרכז לעדשות מגע
מיכאל ירנוש עדשות מגע

מיכאל ירנוש עדשות מגע

מיכאל ירנוש מטפל בעדשות מגע, עם ניסיון עשיר בתחום ואלפי לקוחות מרוצים. משתתף בכנסים, מעביר הרצאות, מנהל השתלמויות ופורומים מקצועיים.

מבצעים מטורפים מבית

החל מ -3,800 ₪ , תלוי בקופת החולים , ובסוג הכרטיס לסבסוד.