החידוש הגדול של עדשות מגע יומיות

עדשות מגע יומיותראייה לא תקינה היא לא דבר של מה בכך וצריך לייחס לה את מירב תשומת הלב הדרושה. כיום יש הרבה מאד אפשרויות של תיקון ראייה וכל אדם יכול לבחור עם מה ואיך יהיה לו הכי נוח. לא רק הבחירה בין משקפיים לעדשות מגע אלא גם היבטים אחרים וחשובים כמו תקציב, מחיר, משך הזמן של עמידות אביזר התיקון וכמובן המצב הרפואי או הבריאותי של העיניים. כאשר בוחנים לעומק את שלל האפשרויות הקיימות מגלים שהסוגים השונים שקיימים כיום של עדשות מגע יומיות מהווים לא פחות מאשר בשורה אמיתית לציבור של האנשים שצריכים תיקון ראייה והעדשות מהוות עבורם הצלה של ממש.

 

איך בעצם מתקנות עדשות מגע יומיות את הראייה?

בדומה לעדשות של משקפיים – גם עדשות מגע יומיות אפשר להשיג במספרים מגוונים שהם תיקון הראייה. יש מי שיצטרך את אותו מספר עדשה בשתי העיניים ויהיו מי שיצטרכו שני מספרים שונים בשתי העיניים. את העדשות מניחים בעדינות על האישון והעדשה נצמדת אליו מיד. כך בעצם מתוקנת הראייה על ידי העדשה. עדשות המגע דומות בעצם לעדשות של משקפיים רק שהן קטנות הרבה יותר, מונחות על האישון בתוך העין ואינן נראות כלפי חוץ. מי שלא רוצה להרכיב משקפיים – הרי שעדשות המגע הן הפתרון שיהיה הכי מתאים ונוח עבורו ואכן השוק של עדשות מגע מכל הסוגים נחשב לתוסס ומעניין ויש לו ביקוש רב.

מהן עדשות מגע יומיות?

בעבר היו שני סוגים של עדשות מגע – עדשות קשיחות שהיו עשויות מחומר קשיח שדומה לזכוכית ועדשות רכות שהיו עשויות מפולימר דקיק והן היו מתאימות את עצמן למבנה העישון וגלגל העין. בשני סוגי העדשות אפשר היה לעשות שימוש לאורך זמן וכאשר הן לא היו בשימוש היה צריך לשמור אותן בתוך תמיסה ששמרה על הניקיון שלהן. עדשות מגע יומיות הן עדשות שלא צריך לשמור והן לא מתאימות לשימוש חוזר. ברגע שמוציאים אותן מהעין – זורקים אותן לפח והשימוש בהן הסתיים. גם את העדשות היומיומיות אפשר להשיג במגוון רחב של מספרים שמיועדים לתיקון הראייה ואפילו יש כאלה צבעוניות שבעזרתן העין נראית עם צבע אחר מהצבע האמיתי והטבעי שלה.

 

היתרונות של העדשות היומיות

עדשות מגע יומיות לא דורשות שום טיפול, תחזוקה או פעולה לביצוע מלבד הנחתן בעדינות בתוך העין והוצאתן בסיום השימוש. יש בכך נוחות רבה מאד. במקום לקנות את התמיסות או הנוזלים שבהם מאחסנים את העדשות, לבחור את האביזרים הדרושים וכמובן לוודא שמצטיידים בהם בכל יציאה מהבית – כל שצריך זה להכניס את העדשה אל תוך העין ולזרוק אותה בסוף היום. כאשר יש צורך בעדשות למחרת – פשוט פותחים זוג עדשות חדש וחוזר חלילה. אמנם יש צורך בכמות גדולה של עדשות שתהיה תמיד זמינה ותימצא בהישג יד אך ללא ספק מדובר בנוחות רבה מאד. כל עדשה ארוזה הרמטית בתוך אריזה משלה וכך לקחת עדשות בארנק לכל מקום שהולכים אליו.

קראו עוד: איך לבחון עדשות מגע מולטיפוקל חוות דעת

איך יודעים באילו עדשות יומיות צריך או כדאי להשתמש?

על מנת להתחיל להשתמש לראשונה בעדשות מגע צריך לבצע בדיקת ראייה יסודית ומקצועית על ידי אופטומטריסט או רופא עיניים. לאחר מכן הם אלה שימליצו על סוג העדשות וכמובן שצריך יהיה לשאול אותם איזה סוג יהיה הכי נכון ומתאים לפי מצב תיקון הראייה הדרוש. במידה ובוחרים עדשות מגע יומיות צריך לדעת בדיוק איזה מספר דרוש והאם בשתי העיניים עומדים להשתמש בעדשות בעלות אותו המספר. לאחר מכן נדרשת הדרכה על אופן השימוש בעדשות, איך מרכיבים אותן, מה קורה כאשר חשים חוסר נוחות ואיך להתנהל עם העדשות באופן כללי. לאחר שהכל ברור ומנסים להרכיב את העדשות לבד בנוכחות רופא העיניים או האופטומטריסט – אפשר לצאת לדרך עצמאית.

 

כמה עולות העדשות היומיות ואיך משיגים אותןכמה עולות העדשות היומיות ואיך משיגים אותן?

אפשר לומר שעדשות מהסוג של עדשות מגע יומיות הן אלה שהכי קל להשיג והן גם נחשבות יחסית זולות. אפשר להשיג אותן במגוון רחב של חנויות שמתמחות באופטיקה, ברשתות הפארם ואפילו בחלק מבתי המרקחת. מה שהכי חשוב לשים לב זה שלא טועים במספר ובוחרים את העדשות עם המספר הנכון. המספר יופיע בצד החיצוני של האריזה על מנת שהמשתמשים יוכלו לבחור את העדשות שהם צריכים ומתאימות להם. קופסת עדשות לחודש ימים תעלה כמה עשרות שקלים ובמקרים רבים אפשר למצוא גם הנחות או עסקאות חבילה הכוללות כמה חביות של עדשות במחיר זול יותר. מומלץ מאד לבצע סקר שוק ולמצוא את המחירים הטובים והכדאיים ביותר.

קראו עוד: למי כדאי לברר על עדשות מגע מולטיפוקל יומיות?

איך מרגישים כאשר משתמשים בעדשות?

אי אפשר לשכוח שבסופו של דבר מדובר באביזר שהמטרה שלו היא תיקון הראייה. מכאן שברגע שמוצאים את המספר המתאים שיתקן את הראייה ומתרגלים את הכנסת והוצאת העדשות – הרי שאפשר לצאת לדרך חדשה שבה רואים טוב מאד ונוח מאד להתנהל עם העדשות. אין מי שלא ירצה לתקן את הראייה של עצמו ואין מדובר ברשות או מותרות. כל אדם חייב לראות טוב כל הזמן על מנת לנהל חיים נורמליים בצורה נכונה ונוחה ויש השלכות חמורות על התנהלות כאשר לא רואים טוב בצורה מושלמת. העדשות יהפכו להיות חלק בלתי נפרד מהשגרה היומיומית החדשה ואפשר יהיה לקחת אותן לכל מקום שהולכים. אפשר יהיה גם לשלב בין השימוש בהן לבין הרכבת משקפיים.

עדשות מגע מולטיפוקל יומיותתיקון ראייה הוא עניין שמשותף להרבה מאד אנשים. אין לזה גיל מינימום או מקסימום וכל אדם יכול למצוא את עצמו במצב שבו הוא לא רואה טוב וצריך עדשות מגע או משקפיים על מנת לראות טוב ובצורה תקינה. עם הזמן אביזרי תיקון הראייה הופכים להיות הרבה יותר מתקדמים, איכותיים ומעניינים ואפשר להתוודע לחידושים מעניינים שיכולים לעזור להרבה מאד אנשים. עדשות מגע מולטיפוקל יומיות נחשבות לאחד הפיתוחים המרשימים ביותר שקיימים ולא בכדי הן נחשבות למומלצות וכדאיות, למרות שיש מי שיחשוב שהמחיר שלהן גבוה. ברגע שמבינים בדיוק מה הבשורה הגדולה שהן מביאות איתן – קל יותר להבין למה כדאי לבחון את השימוש בהן.

 

מהן בעצם עדשות מגע מולטיפוקל יומיות?

את עולם עדשות המגע מכירים כמעט כל אלה שצריכים תיקון ראייה ולבטח התלבטו לא אחת האם להזמין משקפיים או עדשות מגע. עדשות מגע מולטיפוקל יומיות הן עדשות שהשטח שלהן מחולק לכמה אזורים אליהם מכוון האישון של העין בזמן שעות הערות וכך הם יכולים ליהנות גם מראייה תקינה ממרחק רב וגם מראייה טובה במרחק קצר, זאת במקום שני זוגות משקפיים שונים או במקום שני סוגים של עדשות מגע עם מספרים שונים. עדשות יומיות הן כאלה שנחשבות לחד פעמיות, כלומר לא מנקים ושומרים אותן בתוך תמיסה ייעודית אלה בסוף השימוש זורקים אותן לפח ולמחרת מתחילים את השימוש בעדשות יומיות חדשות.

מה הבשורה הגדולה של עדשות מגע מולטיפוקל יומיות?

עדשות מגע מולטיפוקל יומיות משלבות בין שתי בשורות גדולות עבור מי שצריך תיקון ראייה ומעדיף שימוש בעדשות מגע חד פעמיות. המולטיפוקל הוא הטכנולוגיה שאיתה אפשר לתקן באמצעי אחד גם קוצר ראייה למרחוק וגם למי שמתקשה בראייה מקרוב. במקום לעשות שימוש בכמה זוגות משקפיים ובמקום לאחסן כמה סוגים או מספרים של עדשות – יהיה לו את כל שדה הראייה הדרוש והמתאים לו אישית בעדשה אחת שמחולקת לאזורים שונים. מדובר בחידוש גדול בתחום של תיקון הראייה ועצם העובדה שהעדשות חד פעמיות, כלומר משתמשים בהן פעם אחת בלבד הופכת את כל ההתעסקות איתן לנוחה, מהירה ולא מסורבלת.

 

איך יודעים לבקש עדשות מגע מולטיפוקל?

כיום הנושא של מולטיפוקל נחשב לנפוץ, מוכר וידוע בהחלט. יש אנשים שגם אם הם עדיין לא עושים שימוש בעדשות שכאלה – הם לבטח מכירים את אלה שכן. בתחילת הדרך של המולטיפוקל אפשר היה לזהות בקלות את עדשות המשקפיים עם השוני באמצע, אך כמובן שכאשר מדובר על עדשות מגע מולטיפוקל יומיות אי אפשר לדעת ולכן אי אפשר לשאול את מי שמרכיב אותן. כאשר מגיעים לבדיקת הראייה השגרתית אפשר להתעניין אצל איש המקצוע (רופא עיניים או אופטומטריסט) האם מולטיפוקל יכול להיות רלוונטי לתוצאות של בדיקת הראייה. אפשר בהחלט גם לסמוך עליו שימליץ במידה וימצא שזה הדבר הנכון והמתאים.

 

מה התהליך של ייצור עדשות מגע מולטיפוקל יומיותמה התהליך של ייצור עדשות מגע מולטיפוקל יומיות?

חשוב להבין שבניגוד לעדשות מגע יומיות רגילות עדשות המולטיפוקל חייבות להיות מיוצרות בהתאמה אישית ובנפרד עבור כל משתמש או משתמשת. לא מדובר במוצר מדף, שכן הייצור של העדשות מבוסס על תיקון הראייה הספציפית של הנבדקים או המטופלים של רופא העיניים. ראשית צריך בדיקת ראייה מעמיקה ויסודית שמתבצעת בעזרת אביזרים טכנולוגיים מתקדמים על מנת להבין בדיוק מה סוג קוצר הראייה של כל נבדק. לאחר מכן איש המקצוע ישוחח וימליץ על הדרכים הכי טובות לתקן את הראייה – משקפיים, עדשות מגע רגילות או עדשות מגע מולטיפוקל יומיות. לאחר פרק הזמן הנדרש לייצור – הוא יגיע לאסוף ותתחיל תקופת ההסתגלות.

 

מדוע נדרשת תקופת הסתגלות?

חשוב מאד לדעת מראש שצריך להתרגל לאביזרי תיקון ראייה המבוססים על מולטיפוקל, שכן הם משלבים תיקון לראייה מרחוק וגם לתיקון ראייה לא תקינה מקרוב. מי שעד כה היה רגיל לעשות שימוש בשני זוגות משקפיים כעת לא יצטרך זאת, אך העיניים שלו יצטרכו להתרגל למיקום של כל אזור תיקון ראייה. יחד עם זאת, ולמרות שאכן מדובר בתקופת הסתגלות לא פשוטה – מובטח שברגע שמסיימים להתרגל אפשר בהחלט להרגיש את השינוי המהותי שהעדשות האלה מביאות איתן ואת השדרוג שאפשר להרגיש כאשר מרכיבים אותן.

קראו עוד: עדשות מולטיפוקל – סקירת מחירים

איך מרגישים כאשר מרכיבים את העדשות?

אין ספק שתיקון ראייה לא נחשב למותרות, שכן מדובר בחוש חשוב ביותר, אם לא החשוב מכל החושים כולם. אף אדם לא יכול להתנהל בשגרת החיים שלו באופן תקין בלי לראות כמו שצריך ולכן יש חשיבות בהתאמת תיקון הראייה עבור כל אדם ואדם בנפרד. ברגע שמבינים שעדשות המולטיפוקל חוסכות את השימוש בשני זוגות משקפיים – אין ספק שיש כאן הקלה גדולה ושיפור משמעותי של איכות החיים. כבר לא צריך לזכור לקחת את שני זוגות המשקפיים לכל מקום והעדשות נותנות את המענה הדרוש בלי התעסקות מיותרת ובלי להחליף מדי פעם את המשקפיים. העדשות נותנות מענה לכל סוג של ראייה לאורך היום כולו.

כשהטכנולוגיה מתייצבת לעזרתם של לקויי הראייה

אי אפשר להקל ראש בנושא של תיקון הראייה. לכל אדם מגיע לראות טוב ובצורה תקינה ויש השלכות משמעותיות מאד לראייה לא תקינה. עדשות מולטיפוקל הן המילה האחרונה בכל מה שקשור בתיקון הראייה ולכן מומלץ מאד לבחור במה שהכי חדיש וחדש ולפי זה לתקן את הראייה של כל אחד. כך אפשר לראות בצורה טובה ותקינה מכל מרחק וכך העדשות יכולות להתאים לכל אחד ולכל שגרת יום של אנשים שונים. אנשי מקצוע ממליצים פה אחד על עדשות מולטיפוקל והן אכן מביאות הרבה רוגע ושלווה לחייהם של אלה שצריכים לתקן את הראייה.

באנר המרכז לעדשות מגע
מיכאל ירנוש עדשות מגע

מיכאל ירנוש עדשות מגע

מיכאל ירנוש מטפל בעדשות מגע, עם ניסיון עשיר בתחום ואלפי לקוחות מרוצים. משתתף בכנסים, מעביר הרצאות, מנהל השתלמויות ופורומים מקצועיים.

מבצעים מטורפים מבית

החל מ -3,800 ₪ , תלוי בקופת החולים , ובסוג הכרטיס לסבסוד.