מילון מונחים

בי פוקל

הסוג הבסיסי ביותר של עדשות המולטיפוקל הוא עדשות ביפוקל – משקפיים המכילות 2 סוגי עדשות: אחת למרחק ואחת לקריאה. מדובר בסוג משקפיים שהיה פופולארי בעבר, וכיום לא מרבים להשתמש בו בעיקר בגלל קשיי ההסתגלות והמעבר החד בין אורכי מוקד שונים.

מכיוון שמדובר ב-2 סוגי עדשות בלבד, המעבר נעשה בצורה חדה ובלתי הדרגתית ומקשה מאוד על מרכיבי המשקפיים. כיום, הנטייה היא להשתמש יותר בעדשות מולטיפוקל, המכילות אזור צר בו מתקיים מעבר הדרגתי בין העדשה לטווח ארוך והעדשה לטווח הקרוב, כך שהמעבר בין המוקדים השונים נעשה באופן טבעי וחלק יותר.

קוצר ראייה

קוצר ראייה הוא מצב בו הראייה לטווח הרחוק מטושטשת. במצב זה, ניתן לראות כהלכה לטווח הקרוב (יכולת הקריאה לא נפגמת) ואילו יש צורך בהרכבת משקפיים בעלי עדשה מפזרת על מנת לראות לטווח רחוק.

קוצר ראייה הוא ליקוי הראייה הנפוץ ביותר בעולם, וכמעט כל מרכיבי המשקפיים עושים זאת בגלל קוצר ראייה. הבעיה האופטית הזו נוצרת מכיוון שמערכת העין אינה פועלת כראוי, והתמונה מתקבלת לפני הרשתית.

כתוצאה מכך, הראייה הופכת למטושטשת ויש צורך לתקן זאת על ידי משקפיים בעלות עדשה מפזרת שתמקם את התמונה על הרשתית ותאפשר מבט חד ותקין. מלבד השימוש במשקפיים, ניתן לתקן קוצר ראייה גם על ידי ניתוחי לייזר ועדשות מגע, וכיום לא מדובר בבעיה שגורמת למגבלה כלשהי.

רוחק ראייה

רוחק ראייה הוא המצב ההפוך מקוצר ראייה, ובו הראייה לטווח הקרוב היא זו שנפגעת. אנשים הסובלים מרוחק ראייה לא מצליחים לקרוא היטב, ונדרשים להרכיב משקפיים עם עדשה מרכזת.

מלבד זאת, גם הראייה לטווח רחוק אינה תקינה לחלוטין, ולעתים קרובות יש צורך במאמץ שרירי העין על מנת להתמקד לטווח הרחוק. בעית רוחק הראייה נגרמת לאחר שהתמונה הנוצרת בעין מתקבלת מאחורי הרשתית, ועל כן נגרם טשטוש רב. כאמור, על מנת לתקן זאת יש צורך בשימוש בעדשה מרכזת שתחזיר את התמונה למיקומה האופטימלי ותאפשר מיקוד טוב.

צילינדר

צילינדר הוא מצב הנגרם על רקע עיוות של העדשה שגורר אחריו תמונה מעוותת גם ברשתית. באופן כללי, העדשה והקרנית אינן בעלות מבנה מושלם אלא מעוותות בצורה מועטה. במקרים של צילינדר, העיוות הוא גדול מאוד ובא לידי ביטוי בראיה ודורש תיקון על ידי עדשה מיוחדת.

תיקון הצילינדר מתבצע על ידי עדשה בעלת "עיוות הפוך", שמיישרת את קרני האור ויוצרת תמונה ישרה. אנשים הסובלים מצילינדר סובלים מבעית ראייה לטווח קצר ולטווח ארוך ולכן חייבים לבצע תיקון שיאפשר להם לראות בצורה תקינה. מצב של צילינדר יכול להיות מלווה לקוצר או רוחק ראיה או יכול להגיע עם ראיה תקינה, שדורשת משקפיים רק על מנת להחזיר את הראיה לצורה טובה מבלי צורך לשנות את המיקוד.

אנטי פאטיג

אנטי פאטיג היא עדשה מיוחדת שעוזרת להפחית את המאמץ של העיניים, ובכך מקלה על צריבה בעיניים, תחושת ערפול או מאמץ לאחר עבודה ממושכת בסביבה משרדית. אנשים רבים סובלים מבעיות עיניים שונות המלוות בכאבי ראש שמוחמרים לקראת סוף היום. המקור של בעיות אלה הוא עייפות העיניים, שנגרמת לאחר שהייה ממושכת מאוד בסביבה משרדית ועיסוק יום יומי מול המחשב.

עדשות האנטי פאטיג מספקות לעיניים את הגברת התנודות הזעירות העוזרות למנגנון המיקוד ובכך מקלות על העייפות הנגרמת לאחר שימוש ממושך בעיניים. לאחר שימוש בעדשות אלה ניכר שיפור במצב העיניים ותחושת העייפות חולפת.

עדשות אלה מתאימות במיוחד לאנשים העוסקים בפעילות משרדית לאורך שעות רבות, או לכאלה שסובלים מכאבי ראש ועיניים בסוף יום העבודה, ואין כל מניעה לנסות את השימוש בהן על מנת להתרשם ולבחון את התוצאות.

על אוכלוסיות להן מתאימות העדשות:

מולטיפוקל לילדים

באנר המרכז לעדשות מגע
מיכאל ירנוש עדשות מגע

מיכאל ירנוש עדשות מגע

מיכאל ירנוש מטפל בעדשות מגע, עם ניסיון עשיר בתחום ואלפי לקוחות מרוצים. משתתף בכנסים, מעביר הרצאות, מנהל השתלמויות ופורומים מקצועיים.

מבצעים מטורפים מבית

החל מ -3,800 ₪ , תלוי בקופת החולים , ובסוג הכרטיס לסבסוד.