משקפי מולטיפוקל לגיל השלישי

fghfhfאנשים רבים זקוקים למשקפי ראיה בכדי ליהנות מיכולת לראות היטב לטווח קצר או ארוך. עם העלייה בגיל מתקיים תהליך טבעי של ירידה ביכולת הראיה מטווחים קרובים ולעיתים – בינוניים. תהליך זה עשוי להפריע במיוחד לאנשים מבוגרים שכבר זקוקים למשקפיים לתיקון של קוצר ראיה.

במקום פתרון של שימוש בשני זוגות משקפיים לביצוע פעילויות שונות ניתן להסתפק בהתאמה של זוג משקפיים מיוחדים, שנקראים משקפי מולטי פוקל. משקפיים אלה הופכים חיוניים בעיקר בקרב אנשים המתקרבים לגיל השלישי.

מהן עדשות מולטי פוקל

ההבדל בין משקפי מולטי פוקל לבין משקפי ראיה רגילים לא תמיד ברור וניכר לעין כאשר שני זוגות נמצאים זה ליד זה על המדף. ההבדל טמון במבנה העדשות ולמעשה, באופן שבו מלטשים אותן בנקודות המוקד.

במשקפיים רגילים יש נקודת מוקד מרכזית אחת בלבד שכן המטרה היא להתגבר על קושי בראייה לטווח מסוים. כאשר מדובר בעדשות מולטי פוקל מלטשים את העדשות כך שמתקבלות כמה נקודות מוקד. החלק העליון של העדשה מלוטש כך שתתקבל התאמה לראיה מטווח רחוק. בחלק התחתון של העדשה מלטשים מוקד כך שתתקבל התאמה לטווח קרוב. בין שני המוקדים הללו קיים טווח מסוים של העדשה שמאפשר מעבר הדרגתי של מוקדי ביניים, לטווח ראיה בינוני. הן עדשות רב מוקדיות.

מולטי פוקר לאיכות חיים

מי שלא זקוק למשקפי ראיה מסוג מולטי פוקל מקבל כמובן מאליו את היכולת למקד את המבט למרחקים שונים במהירות ובקלות. במילים אחרות, איכות הראיה של האדם (הצעיר, בדרך כלל) טובה מאוד גם כאשר מדובר על ראיה למרחק, (לעבר האופק, לעבר הלוח בכיתה, לעבר מסך הקולנוע) לעבר מרחק בינוני (כאשר מביטים במסך המחשב, למשל) וגם כאשר מביטים לעבר הטווח הקרוב (בזמן ביצוע פעולת קריאה, למשל).

עבור אנשים מבוגרים, שמאבדים את חדות הראיה לטווח הקרוב ואשר גם הראיה למרחוק כבר איננה מה שהייתה, איכות החיים יורדת באופן משמעות. חלק מהאנשים נאלצים להחליף בין זוגות משקפים שונים בעת ביצוע פעולות שונות ויש כאלה שממש נמנעים מפעילויות לא נוחות כגון קריאה או צפייה בטלוויזיה.

פיתוח משקפי מולטי פוקל באיכות של ימנו (הגבוהה לאין ערוך מהעדשות שהיו מקובלות לפני מספר שנים) שינתה מאוד את התמונה. באמצעות אותן עדשות מיוחדות ניתן להסתפק בזוג אחד של משקפי ראיה, לאורך כל שעות היממה ולצורך ביצוע כל פעולה.

הסתגלות קלה יותר

אנשים רבים שהתרגלו להשתמש במשקפי ראיה לטווח הרחוק או הבינוני חוששים מכך שהם יתקשו להסתגל למשקפי מולטי פוקל. החשש גדול במיוחד בגיל השלישי, כאשר מתמודדים פעמים רבות עם לא מעט שינויים ומגבלות על רקע גופני – בריאותי. לכן, חשוב להבין שבשנים האחרונות עבר התחום של משקפי מולטי פוקל קפיצת מדרגה של ממש.

אם בעבר היו מגבלות טכניות שגרמו לקושי ליצור התאמה מושלמת בין ליקוי הראיה של הגיל השלישי לבין הליטוש הדרוש בעדשה, הרי שכיום ניתן לבצע התאמה מאוד מאוד מדויקת. ההתאמה הזאת גם מקצרת את זמן ההסתגלות וגם משפרת באופן יעיל יותר את איכות הראיה לכל טווח.

בדיקה מקיפה במיוחד

לסיום, נדגיש שהתאמה של משקפי מולטי פוקל לבני הגיל השלישי מחייבת מקצועיות מיוחדת מצד האופטיקאי, שמאבחן את סוג ואופי ליקוי הראיה. הבדיקה מחייבת לא רק צעדים טכניים כי אם גם בירור מעמיק של הרגלי חיים ואופי העיסוק של המטופל, שיש להם הקשר לטווחי הראיה היום יומיים.

בזכות בדיקות איכותיות יותר, עדשות איכותיות יותר וליטוש מדויק יותר, ניתן ליהנות מאיכות ראיה טובה יותר גם בגיל השלישי.

באנר המרכז לעדשות מגע
מיכאל ירנוש עדשות מגע

מיכאל ירנוש עדשות מגע

מיכאל ירנוש מטפל בעדשות מגע, עם ניסיון עשיר בתחום ואלפי לקוחות מרוצים. משתתף בכנסים, מעביר הרצאות, מנהל השתלמויות ופורומים מקצועיים.

מבצעים מטורפים מבית

החל מ -3,800 ₪ , תלוי בקופת החולים , ובסוג הכרטיס לסבסוד.