משקפי מולטיפוקל – לא מתאימים לכל אחד

עדשות מולטיפוקל משמשות לאנשים בעלי לקות ראייה המתבטאת ליותר מאורך מוקד אחד. כלומר, אדם המתקשה לקרוא ובמקביל נזקק למשקפיים לטווח רחוק הוא מועמד ראוי לעדשות מולטיפוקל.

עדשות המולטיפוקל מופנות בעיקר לאנשים מעל גיל 40, כאשר בגיל זה הראייה מתחילה להתדרדר ויש צורך להשתמש במשקפיים מיוחדים.

עם זאת גם אנשים צעירים או אפילו ילדים יכולים להשתמש במשקפי ביפוקל או מולטיפוקל במידה ומתקשים במעבר בין התמקדות למרחק קרוב ולמרחק רחוק.

אנשים בגיל 40

כמעט כל המשתמשים בעדשות מולטיפוקל הם אנשים מעל גיל 40 – זהו הגיל בו הראיה נחלשת ויש צורך במשקפיים. הסיבה לכך שנדרשים משקפי מולטיפוקל ולא משקפיים רגילים נעוצה בכך ששרירי העין נחלשים גם כן ומקשים על היכולת לעבור בצורה יעילה בין אורכי מוקד שונים.

וכך, בסביבות גיל 40, אנשים רבים נאלצים להרחיק את הספר או העיתון אותו הם קוראים, על מנת לאפשר התמקדות טובה – העיניים כבר לא מצליחות להתמקד מטווח קרוב, ולכן יש להרחיק את חומר הקריאה עד מרחק המאפשר מיקוד. אחת התלונות הנפוצות היא ש"הידיים כבר לא ארוכות מספיק", ובשלב זה יש צורך בהרכבת משקפי קריאה.

הראייה למרחק נפגמת בשלב הרבה יותר מוקדם, ואנשים רבים מרכיבים משקפי ראייה למרחק כבר מגיל ההתבגרות. השילוב של הצורך במשקפי ראייה למרחק ומשקפי קריאה יוצר סרבול רב וקושי בלתי נסבל בהתנהלות היום יומית, ולכן הומצאו מגוון סוגים של עדשות מולטיפוקל שעוזרים לפתור את הבעיה.

אנשים שעובדים בעבודה משרדית

אנשים העוסקים בעבודה משרדית נזקקים ל-3 אורכי מוקד עיקריים: ראייה למרחק, ראייה מקרוב (קריאה) וראייה מטווח בינוני (לשימוש במחשב). אנשים הסובלים מהפרעת ראייה רב מוקדית ועוסקים במקצועות משרדיים, חייבים להרכיב משקפי מולטיפוקל, וזאת על מנת להימנע מנשיאת 3 זוגות משקפיים. ייצור מיוחד של משקפי המולטיפוקל מאפשר מבט חלק דרך עדשות רב מוקדיות, הנחלקות ל-3 אורכי מוקד ונוחות מירבית, ולכן מתאימות בעיקר לעובדי המשרדים.

תחליף לשני זוגות משקפיים

אנשים המשתמשים ב-2 זוגות משקפיים, צריכים לשקול החלפה למשקפי מולטיפוקל. אמנם מדובר במשקפיים יקרים בהרבה ובתקופת הסתגלות מסויימת, אך לאחר שמתרגלים אליהם מדובר בשינוי משמעותי באיכות הראייה וברמת החיים.

אם בעבר אנשים נדרשו לשני זוגות משקפיים על מנת להתנהל בצורה טובה, בעזרת משקפי מולטיפוקל אפשר להשתמש בזוג אחד בלבד. השימוש במשקפיים המיוחדים יאפשר שימוש במשקפיים קבועים ללא כל צורך בהחלפה, ובכך ימנע את הפחד מאבדן המשקפיים או את התלות הנוראית בשני זוגות. ולכן, משקפי מולטיפוקל מתאימים כמעט לכל אדם מבוגר שמשתמש ביותר מזוג משקפיים אחד או חווה בעיות בהתמקדות למרחקים שונים.

משקפי מולטיפוקל לצעירים

גם צעירים יכולים להשתמש במשקפי מולטיפוקל, בדומה למשתמשים ה"קלאסיים" – בני ה-40. קיימים ילדים ובני נוער הסובלים מבעיות בהתמקדות לאורכי מוקד שונים.

במקרים שונים, בני נוער וילדים סובלים מבעיה בהתמקדות לטווח הקרוב, ואז אין ברירה אלא להשתמש במשקפי מולטיפוקל המכילות 2 עדשות – עדשה אחת לטווח רחוק ועדשה נוספת שעוזרת להמתקדות בטווח הקרוב. מדובר בהפרעה לא נפוצה, אך עדיין חשוב מאוד להכיר את האפשרות הזו ובמידת הצורך להתייעץ עם רופא עיניים או אופטימיטריסט בקשר לטיפול המתאים.

הסתגלות ארוכה

משקפי המולטיפוקל דורשים תקופת הסתגלות ארוכה, ולכן מיועדים לאנשים עם סבלנות ועם יכולת דחיית סיפוקים. חשוב לזכור שנדרשת תקופה מסויימת ומאכזבת בה איכות הראייה תיפגם וההתנהלות היום-יומית תיפגע, אך למרות זאת, לאחר תקופת ההסתגלות, השימוש בעדשות המולטיפוקל יספק נוחות מירבית ושיפור ניכר לאיכות החיים. להרחבה בנושא: מולטיפוקל – מילון מונחים

באנר המרכז לעדשות מגע
מיכאל ירנוש עדשות מגע

מיכאל ירנוש עדשות מגע

מיכאל ירנוש מטפל בעדשות מגע, עם ניסיון עשיר בתחום ואלפי לקוחות מרוצים. משתתף בכנסים, מעביר הרצאות, מנהל השתלמויות ופורומים מקצועיים.

מבצעים מטורפים מבית

החל מ -3,800 ₪ , תלוי בקופת החולים , ובסוג הכרטיס לסבסוד.