הקשר בין קוצר ראייה לסחרחורות

קוצר ראיה הוא ליקוי ראיה נפוץ, אשר מעבר לעובדה שכאשר הוא לא מטופל, הוא פוגע באופן ניכר באיכות חייו של האדם שכן, הוא לא מצליח לראות בצורה טובה את כל מה שסביבו והדבר יכול למנוע ממנו לבצע פעולות יומיומיות שגרתיות, הרי שהוא גם יכול לגרום לכאבי ראש, סחרחורות ועוד. חשוב מאוד לטפל בליקוי ראיה מיד כאשר מזהים תסמינים שלו וזאת עוד טרם הוא יפגע באיכות החיים ויוביל למצבים שעלולים לסכן חיים את האדם כגון: סחרחורות אשר יתקפו אותו כאשר הוא הולך או מבצע כל פעולה אחרת, שדה ראיה מצומצם אשר מונע התמצאות תקינה במרחב ועוד.

 

קוצר ראיה- במה מדובר?

כאמור, קוצר ראיה מהווה את ליקוי הראייה הנפוץ ביותר בעולם. מחקרים מעריכים כי כמעט רבע מאוכלוסיית האנושות סובלת מקוצר ראייה בדרגות שונות, כאשר בישראל הנתון המדובר עולה על כ-33 אחוזים ואילו בסינגפור על לא פחות מ-60 אחוזים. כמו שמשתמע משמו של ליקוי זה, מדובר על קוצר ראייה אשר בא לידי ביטוי בראייה לא תקינה של עצמים בטווחים מסוימים. הסיבה לכך היא שהעין לא מצליחה למקד את קרני האור על הרשתית עצמה, אלא ממקדת את קרני האור מעט לפני כן. מעבר לסימפטום המרכזי של קוצר ראייה שהוא ראייה מטושטשת של עצמים מרוחקים, הרי שליקוי זה יכול לבוא לידי ביטוי בכאבי ראש, אדמומיות בעיניים, תחושת עייפות וסחרחורות. את קוצר הראייה מודדים בדיופטרים, זו עוצמת הליקוי בעדשת העין שלנו ועל כן גם עוצמת העדשה הנדרש להרכיב כדי לתקן את הבעיה. קוצר קל יופיע במספרים של עד 3, קוצר ראיה בינוני יבוא לידי ביטוי במספרים של 3-6 ואילו קוצר ראייה חמור יבוא לידי ביטוי במספרים של 6 והלאה.

 

מה הקשר בין קוצר ראיה להופעת סחרחורות?

קוצר ראיה עלול לגרום לסחרחורות. אם האדם סובל באופן תדיר מסחרחורות, עוד טרם הוא מחפש אחר טיפול בסחרחורות שיכול להיות יעיל עבורו, עליו לבדוק מהי הסיבה לסחרחורות הללו, כאשר אחת הסיבות יכולה בהחלט להיות קוצר ראיה. חשוב לדעת כי קוצר ראיה לעיתים גורם לסחרחורת רגילה, אך לאנשים שיש להם נטייה לסבול מורטיגו, קוצר ראייה יכול לגרום להם לסחרחורת מהסוג של ורטיגו אשר לא פעם בלתי אפשרי למתן באמצעות ישיבה או שכיבה והיא דורשת טיפול מיידי.  הסיבה לכך היא המאמץ של העיניים ובד בבד, הפער בין הראייה לטווח הקצר בין קושי בראייה לטווח הרחוק, אשר פוגע בין היתר ביכולת ההתמצאות במרחב ויוצר גם סחרחורות.

 

כיצד יש לטפל בקוצר ראייה ולהרגיע את הסחרחורת?

ראשית כל, אם קוצר הראייה גרם לכם לסחרחורות, עליכם לפנות לבדיקה ולוודא כי אכן מדובר על קוצר ראייה וכן לטפל בו באופן מיידי כדי שיפסיקו לפקוד אתכם סחרחורות. בד בבד, כדי להתמודד עם סחרחורות הפוקדת אתכם באותו הרגע, חשוב מאוד לשבת על משטח יציב, לנשום נשימות עמוקות, לעצום עיניים ולשתות מים. לעיתים גם להרים רגליים כלפי מעלה יכול לסייע לכם. קוצר ראייה מאבחנים את רופא עיניים שמבצע בדיקה ראשונית ולאחר מכן מפנה לבדיקה של אופטומטריסט. בבדיקה זאת האופטומטריסט יגלה איזה מספר עדשה אתם צריכים בהתאם לקוצר שלכם, מהנתונים שעולה מהבדיקה ובכדי לטפל בקוצר יש להרכיב משקפיים שהותאמו לכם מראש עם העדשות שאתם זקוקים להם, עדשות מגע או במקרה שבו אינכם מעוניינים במשקפיים או עדשות מגע, תוכלו לברר על ניתוח ייעודי הממוצע לאנשים הסובלים מליקוי ראייה..

 

*הנכתב לעיל מהווה מידע כללי ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי.

 

 

באנר המרכז לעדשות מגע
מיכאל ירנוש עדשות מגע

מיכאל ירנוש עדשות מגע

מיכאל ירנוש מטפל בעדשות מגע, עם ניסיון עשיר בתחום ואלפי לקוחות מרוצים. משתתף בכנסים, מעביר הרצאות, מנהל השתלמויות ופורומים מקצועיים.

מבצעים מטורפים מבית

החל מ -3,800 ₪ , תלוי בקופת החולים , ובסוג הכרטיס לסבסוד.